Körkortsteori

Du kan studera körkortsteorin på egen hand och köpa all kurslitteratur och internetbaserade datatester via trafikskolan. Om du behöver ha mer stöd kan du när som helst anmäla dig till Elevcentralen som är ett modernt internetbaserat utbildningsmaterial för din körkortsutbildning.

I Elevcentralen Premium har du tillgång till allt utbildningsmaterial dygnet runt så länge du har tillgång till Internet. Du kan bland annat läsa eller lyssna på körkortsboken, skriva en personlig träningsdagbok, se filmer och göra aktuella trafikövningar. Du kan också få en utbildningsplan för hela din körkortsutbildning och även få en preliminär kostnadskalkyl för utbildningen. Under hela din utbildning kan din trafiklärare och eventuella handledare följa dig för att se vad du har gjort och på så sätt kunna ge dig tips för att hjälpa dig på vägen.

Kunskapsprovet kommer du att få göra i Trafikverkets lokaler i centrala Stockholm och provet tar ca 50 minuter.

Har du läs- och skrivsvårigheter?

Om du har läs- och skrivsvårigheter eller något annat funktionshinder kan vi erbjuda dig individanpassad teori. Du har möjligheten att få extra tid på kunskapsprovet eller göra hela kunskapsprovet muntligt. Vänligen kontakta vår reception om du behöver ha hjälp med alla nödvändiga intyg.

Sidslut